Kategoria: Resiinakulma

Viime syksynä sovimme Malminrannan päiväkodin Hipsuvarpaiden kanssa, että he pääsevät Resiinakulmaan hissiajelulle, kunhan hissi on toimintakunnossa ja sillä on turvallista ajalla. Tänään sitten toteutui Hipsuvarpaiden kovasti odottama hetki, kun me kutsuimme koko porukan toista kertaa ”työmaakäynnille”.

 

Hissin ihastelun lisäksi ihmetystä aiheuttivat mm. saunojen täyslasiset seinät ja varsinkin kodinohjausjärjestelmät, joista näimme kameran kautta ulko-ovelle sekä talon etupihalle.

 

Jaoimme pikkuisille huomioliivit, jotka ovat sävy sävyyn slr:läisten työvaatteiden kanssa. Iisalmen Würth oli mukana huomioliivien lahjoituksessa tarjoamalla  SLR:n logon painatuksen liivien selkämyksiin.

 

Iisalmen Sanomien toimittaja oli paikalla, joten pääsemme lukemaan lähipäivien lehdestä hissiajelusta tehdyn jutun. Hipsuvarpaiden aiemmasta käynnistä pääset lukemaan täältä.

 

Kiitos paljon kyläilystä ja mukavaa talven jatkoa, Hipsuvarpaat!

 

 .

Asunto Oy Iisalmen Resiinakulmassa on aloitettu loppusiivous. Huoneistot on nyt kalustettu ja niiden väliovet ja listat ovat löytäneet paikkansa. Kohta on valmista!

 

 

 

Torstaina 16. marraskuuta juhlimme Resiinakulman harjannostajaisia. Harjannostajaiset alkoivat työmaakierroksella, jossa osakkeenomistajat yhdessä rakentamiseen osallistuneiden kanssa tutustuivat taloon.

Kierroksen jälkeen harjannostajaisväki siirtyi Ravintola Raatihuoneelle, jossa toimitusjohtajamme, Jukka Rissanen, kertoi meille näkemyksiään nykyrakentamisesta sekä kertasi Resiinakulman vaiheita.

Iltapäivän aikana nautimme porokeiton ja kakkukahvien lisäksi Mikko Lehtovirran laulusta ja kitaran soitosta. Tunnelma oli koko tilaisuuden ajan iloinen ja positiivinen, jokainen meistä lähtikin kotiinsa hymy huulillaan.

Harjannostajaisen ja työmaakierroksen aikana saimme kuulla paljon posivista palautetta niin laadusta kuin yhdessä tekemisen meiningistä sekä asiakkailtamme että yhteistyökumppaneiltamme. Kaunis kiitos näistä sanoista, tästä on taas hyvä jatkaa!

Alla tunnelmakuvia harjannostajaisista.

 

Perjantaina 10.11.2017 myytiin viimeinen vapaana ollut koti Resiinakulmasta. Suurkiitos kaikille asiakkaillemme luottamuksesta meitä kohtaan! Teille on tulossa uudenaikaiset ja korkealaatuiset kodit miellyttävään miljööseen aivan keskustan läheisyyteen. Toivomme, että tulette viihtymään Resiinakulmassa!

 

 

Malminrannan päiväkodin Hipsuvarpaat-ryhmän lapsia on kovasti kiinnostanut Resiinakulman kerrostalotyömaamme, joten heidän ohjaajansa lähestyi meitä vierailupyynnöllä. Vierailu järjestettiin ja voi sitä lasten innostusta, jota mm. kurottajan ja Bobcatin ohjaamossa istuminen lapsille tuotti!

 

Jatkostakin jo sovittiin, lapset nimittäin haluaisivat päästä ajamaan hissillä, kunhan se on asennettu ja kun talo on hyväksytty käyttöönotettavaksi.

 

Tässä kuvia 26. lokakuuta ilmestyneestä Iisalmen Sanomien jutusta:

 

 

 

 

Vesikatto on jo tehty ja ulkoseinät eristyksineen valmiit, muuraustöidenkin ollessa hyvässä vauhdissa.

Asunto Oy Iisalmen Resiinakulmassa mennään kovaa vauhti eteenpäin. Vesikatto on jo tehty ja ulkoseinät eristyksineen valmiit muuraustöidenkin ollessa hyvässä vauhdissa. Vastaava mestari, Simo Hentelä, on tyytyväinen, sillä talo on saatiin tähän vaiheeseen ennen syyssateita. ”Saimme betonirungon säältä suojaan jo pari viikkoa alkuperäistä aikataulua aiemmin”, Hentelä kommentoi.

Betonin runko kuiva jo  nyt

Betonirungossa käytettävä betonilaatu on suunniteltu yhdessä valmisbetonitoimittaja Lujabetoni Oy:n kanssa. Jotta varmistamme kuivan betonirungon, käytämme tavallista nopeammin kuivuvaa betonia. Tällaiseen betoniin ei valmistuksessa käytetä normaalia määrää vettä, jolloin kuivumisaikakin on lyhyempi. Lisäksi työmaalta otetuista koekappaleista tehdään betonilaadun tarkkailua.

Laskelmat onnistuivat hyvin, koska tehdyissä kosteusmittauksissa on todettu jo rungon olevan kuiva. Näin ollen pääsimme jatkamaan sisävalmistustöitä. Normaalia betonia käytettäessä tai aikataulun venyessä ei olisi mahdollista saada asuntoja valmiiksi aikataulun mukaisesti. Edellä mainittujen seikkojen lisäksi työmaalla kiinnitetään huomiota myös työnaikaiseen sääsuojaukseen.

 

 

Resiinakulmassa on nyt tehty talon betonirunko valmiiksi ja aloitettu vesikaton puutyöt. Myös teknisen tilan varustelu ja putkien runkolinjojen asennukset aloitellaan tällä viikolla.

Autokatoksen perustus ja palomuuri on tehty jo aiemmin keväällä ja katon jälkeen jatketaan julkisivujen puurunkotöillä.